Оглядаючи місцеву пресу після візиту на Тернопільщину Прем’єр-Міністра України Володимира Гройсмана, мимохідь кидається в око своєрідна реклама з просування ідеї створення кооперативів в нашій області.

Чи то так влада захотіла вислужитися перед начальством, чи то матеріал з Гройсманом вийшов трохи меншим і треба було заповнити вільну площу, але «рекомендації» швидше нагадують нашвидкоруч придуману інформацію, актуальну п’ять років  тому, ніж реальну допомогу тим, хто би захотів найближчим часом долучитися до кооперативного руху. Так би мовити, фейкова інформація від влади, проти якої, до речі, бореться персонально глава держави.

Офіційно від Тернопільської обласної держаної адміністрації та обласної ради (про що свідчить присутність гербів області та відповідні написи) читачів наочно інформують про етапи до успішного функціонування новоствореної юридичної особи, яка би мала діяти як кооператив.

Попередній аналіз надрукованого говорить про застарілість поданого матеріалу десь на років три-чотири. Із десяти рекомендованих кроків до створення кооперативу – шість взагалі на даний час не використовуються на практиці при реєстрації.

Сумнівна порада перша. В діючому законодавстві відсутня процедура погодження з реєстраційним  органом найменування кооперативу. На практиці за допомогою інтернету перевіряється найменування новоствореного суб’єкта на автентичність назви. Жоден державний реєстратор погодження не дасть, бо процедура резервування власної назви відмінена.

Сумнівна порада третя. Візит до нотаріуса із сплатою 400 грн. –  зайвий взагалі, бо згідно п.5 статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», документи, що подаються заявником для державної реєстрації юридичної особи – це оригінал  установчого документу юридичної особи без засвідчення нотаріусом підписів засновників у статуті.

Сумнівна порада п’ята. Не витримує критики теза про два примірники статуту, оскільки готується лише один, який згодом залишається у держреєстратора. Звідси – смішно звучить порада засвідчити у нотаріуса 2 копії статуту (для відкриття розрахункового рахунку та при постановці на облік в державну податкову інспекцію), оскільки після реєстрації статут перебуває лише в електронній формі. Маючи індивідуальний код можна лише роздрукувати сканкопії із офіційного сайту.  Ну а засвідчити 8 копій Свідоцтв про державну реєстрацію?  Такого документу вже 10 років в природі не існує.

Сумнівна порада шоста. Реєстрація кооперативу в обласному управлінні статистики. Це взагалі подібне на байку, бо при реєстрації інформація від державного реєстратора передається в органи державної статистики електронним способом, а тому жодних візитів «ввічливості» нікуди робити не треба.

Сумнівна порада сьома. Реєстрація кооперативу в Головному управлінні державної фіскальної служби та різних фондах. Аналогічно – порожня порада, оскільки інформація йде попереду заявника все тим же електронним способом. Так само і до фондів нічого оббивати пороги.

Сумнівна порада восьма. Виготовлення печатки. 19 квітня 2017 року, в газеті Верховної ради України “Голос України”  №71/2017 опубліковано Закон України  “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання печаток юридичними особами та фізичними-особами підприємцями”. Законом передбачено: використання печатки не є обов’язковим.

З огляду на вищезазначене, маємо справу із жахливою некомпетентністю представників у владі. Профанація матиме свій негативний результат. Може й тому динаміки кооперативного руху в області не видно через дилетантські, себто фейкові рекомендації?

Володимир Мужевич, юрист, керівник апарату Аграрної партії на Тернопільщині

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *