Укрзалізниця в маркетингових 2018—2019 рр. змінить концепцію перевезення зернових вантажів. Про це повідомив в.о. голови правління «Укрзалізниці» Євген Кравцов, передає Залізничний інформаційний портал.

Сьогодні УЗ перевозить зернові вантажі двома способами — маршрутами і вагонними партіями. Маршрутне відправлення зерна передбачає, що на один елеватор подається для завантаження відразу вся маршрутна партія в 54 вагони і після цього одразу надходить в конкретний порт без затримок в дорозі на переформування складу. Сьогодні «Укрзалізниця» практикує відправлення всього лише 10 таких маршрутів на добу, при цьому маршрутних станцій в Україні — всього 50.

Другий спосіб — вагонні відправлення. Вагони, які не задіяні в маршрутних перевезеннях, «Укрзалізниця» розподіляла невеликими партіями між іншими станціями, де вони вантажаться зерном, потім ці вагони поступово збираються на вузлових станціях у маршрути. І тільки після цього маршрут відправлявся в порт. Іноді дрібні партії вагонів із зерном їдуть в напрямку порту у складі поїздів з іншими вантажами, потрапляють на сортувальні станції для переформування і т.д. Другий спосіб перевезення зерна займає значно більше часу, транспортування обходиться замовникові дорожче, при цьому збільшується термін оборотності вагонів і підвищується дефіцит і вагонів, і локомотивів.

Тепер «Укрзалізниця» хоче наростити вдвічі перевезення зерна саме маршрутами.

«Ми повинні збільшити з 10 до 20 кількість маршрутних відправлень зернових вантажів на добу. Такі відправлення охоплять 80% наявного парку, що дасть можливість зменшити оборот вагонів в русі як в завантаженому, так і в порожньому стані, обмежити вантажовласників в бажанні використовувати вагони компанії як склади на колесах в припортових станціях, і в цілому маршрутизація збільшить кількість перевезень зернових культур», — зазначив Євген Кравцов.

Таким чином УЗ буде стимулювати вантажовідправників заздалегідь планувати відправлення зерна з елеватора більшими партіями, ніж до цього.

«Замовник відповідно до графіка, заздалегідь знаючи про підхід маршруту під завантаження, консолідує вантаж на певних ділянках… Завдяки такій організації перевезень «Укрзалізниця» надасть більш якісні послуги з перевезення, а також забезпечить замовниками прозоре планування транспортування вантажів», — підкреслив Кравцов.

При цьому «Укрзалізниця» сподівається, що за рахунок збільшення відправлення зерна цілими маршрутами вдасться викорінити практику, коли експедиторські компанії в умовах дефіциту вагонів, підстраховуючись, замовляють їх удвічі, а то і втричі більше, ніж їм потрібно насправді. Це роздувало на ринку ажіотажний попит на вагони, часто не підкріплений реальними обсягами зернових вантажів для перевезення.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *